Kwaliteit, Privacy en Klachten

Kwaliteit
Wij staan ingeschreven bij het BIG-register. Om de kwaliteit van onze zorg te kunnen waarborgen zijn wij ingeschreven in het Kwaliteitsregister van de KNOV. Hier worden onze jaarlijkse bijscholingen bijgehouden. Ook ben zijn we aangesloten bij de beroepsvereniging van verloskundigen, de KNOV. 

Klachten
Ben je ontevreden of heb je een klacht over onze verloskundige zorg? Je kunt het volgende doen:
• We gaan graag met je in gesprek hierover en horen jouw verhaal. Je kunt ook met een collega van ons in gesprek als je dit prettiger vindt. Je kunt ons bellen of mailen om een afspraak te maken. We vertrouwen erop dat we er in de meeste gevallen samen uitkomen. 
• Komen we er samen niet uit? Wil je met een onpartijdig iemand in gesprek? Of wil je hulp bij het indienen van een klacht? Je kunt dan terecht bij de klachtenfunctionaris van het CBKZ (Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg). Zij (of hij) is onpartijdig, werkt onafhankelijk en helpt jou verder met ondersteuning en advies. Ook bemiddelt de klachtenfunctionaris bij het vinden van een oplossing. Alles wat je de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.

De klachtenfunctionaris is van maandag tot en met vrijdag (van 9.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 16.30 uur) telefonisch te bereiken op het nummer 088 – 024 51 23. U kunt ook een mail sturen naar klachtverloskunde@cbkz.nl. Je kunt meer lezen op www.klachtverloskunde.nl.